8 april 2008

En helt vanlig dag eller?

Jobb i vanlig ordning, brukaren var på gasen =) och vi har övat en massa inför vårfesten och den kommer nog bli bra detta!
Elin var på g som vanligt men vi har ju alltid så trevligt pratstunder i fikarrummet eller vad säger du Elin?
Helt klart så är Elin en bra människa =)

Ett besök på sjukan med brukaren och jag blev sen till mitt möte på sjukan men det var lungt eller ja det gick bra, sen iväg till Kemlabb där jag höll på att brinna av...
Kom indär och det var typ 2st äldre män förre mig, helt lungt tänkte jag och satte och väntade på min tur. När en äldre dam/tant kommer in och kollar sig runt och ingen sitter för att ta emot våra provbeställningar när denna dam/tant ställer sig framför där man lämnar prover och tror att hon ska få komma förre.
Efter en stund sätter hon sig ner i en av bänkarna som finns där och kollar sur på mig.
Varför vet jag inte?!
Men så till slut går hon tillbax till bänken och väntar på att nån från personalen ska komma och till slut kommer det en ung tjej och jag tänker nu kommer hon klart få gå förre.(Visste om denna tant/dam hade frågat mig om hon fick gå förre hade det varit en annan sak)
Iaf hon som jobbade tryckte fram mitt nummer och tanten står kvar och lämnar fram hennes provsaker och hennes lapp när hon som jobbar där säger- Det är hennes tur och du är efter henne.
Faiken vad jag blev paff men det var ju sant och den äldre damen/tanten tittar surt på mig.
Men vad då? jag var förre och hade hon frågat hade hon fått gå förre och bara för att man är yngre ska man inte behöva vänta bara för att vissa av dom äldre tror det.
Iaf sånt kan göra mig lite irri.

Iaf fick ta mina prover och som vanligt bliur jag slut men det var bara att fortsätta för att jag skulle träffa Gabbe en sväng =)

Väl hemma hade jag verkligen ingen energi eller ork i kroppen!!!! Hatar när det blir så man jag måste inse att det är så ibland och sen ringde Go Åsa en sväng och jag fick en massa posetiv energi så tack min vän!

Och så fick vi inte den lägenhet som jag ville ha men det kommer ju flera så.....vi får se vad som händer, kanske kan tvinga mackan att bo här en stund så kan vi sprara en massa pengar =)

Ska fixa mina mackor till imorrn.....så ta hand om er gott folk!

0 kommentarer: