21 mars 2008

Skärtorsdag.

Vilken härlig dag det var, hade ju sovmorgon så man var rätt utvilad när man kom till jobbet och min brukare var vaken så det var bara att äta en macka och sen ta bussen ner till stan.
Måste iaf klaga lite på ultra´, men undrar ju varför vissa som kör är så sura och varför om det nu ska vara handikapbussar varför kör dom som tokar? och varför kör dom inte närmare när dom stannar så det är lättare för dom som har svårt att kliva ut att ta sig ut? Man kan bli lätt irri kan jag meddela!!!
Iaf vi möte upp Elin och henne brukare, vi gick runt på stan och kollade en massa, hittade iaf ett linne som jag måste prova och måste nästan köpa när jag får lön ;) och jag som inte skulle shoppa denna månad men jag kan inte låta bliiiiii ;)
Blev lunch på Max mmmm vad gött det var, för det var så länge sen man åt där.

När vi skulle åka från vasaplan kom det en tjej fram som var från ett annan land, var inte så bra på svenska men jag förstog vad hon sa, hon ville söka sommarjobb som pesonligassisten och undrade vars hon skulle gå så jag berättade vars min chef satt och att hon kunde nog gå dit för sommar vikarier behövs nog överallt.

Grattis till Jennie och Jeanette som har fått heltid tjärnst båda två =)

Maria kommer upp nu på påsken och då ska vi ses och så får man träffa henns prins till son =)

Gabbe var förbi en sväng ikväll men det var nån som somnade i soffan så vi hann bara umgås lite men så kan det vara ibland.

Nä nu är det dax för sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GLAD PÅSK MARIE =)

Anonym sa...

sorry.. haha /soffliggarn´ :)